جستجو
Close this search box.

انتخاب ال سی دی لپ تاپ

فهرست مطالب

جدیدترین مطالب

عبدالرضا رضایی

عبدالرضا رضایی

ام.آی.اس الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعویض ال سی دی لپ تاپ نیازمند تخصص و اطلاعات کافی در باره ی ال سی دی/ال ای دی لپ تاپ می باشد. کیفیت بالا و واضح بودن تصویر خروجی از صفحه نمایش لپ تاپ تنها یکی از نشانه های سالم بودن ال سی دی لپ تاپ می باشد. داشتن ال سی دی لپ تاپ با کیفیت و رزولوشن بالا برای کاربران بسیار حائز اهمیت است .و به جرات می توان گفت که به اندازه ی سرعت CPU برای کاربر مهم است. زیرا در مدت زمان کار با آن مستقیم ارتباط دارد و در صورت نداشتن خروجی با کیفیت و رزولوشن بالا کار کردن در طول روز مشکل می شود و کیفیت و کارایی شما را تحت تاثیر خواهد گذاشت.

چطور پارت نامبر ال سی دی لپ تاپ را پیدا کنیم؟

این سوال روزانه تمام کاربرانی است که با فروشگاه لپ تاپ اسکرین تماس می گیرند. شکسته شدن ال سی دی لپ تاپ امری اجتناب ناپذیر بوده و بدلیل مشغله کاری افراد، مراجعه به مرکز تعمیراتی در اسرع وقت امکان پذیر نیست. ولی در خصوص شکسته شدن ال سی دی لپ تاپ باید به یک مرکز تعمیراتی مراجعه نمایید. زیرا در صورت نداشتن مهارت کافی امکان شکستن قسمت های دیگر لپ تاپ مانند قاب، لولا، تاچ (در صورت داشتن) و … وجود دارد.

  1. ابتدا قاب B لپ تاپ یا همان قاب دور ال سی دی را باز می کنیم. قاب دور ال سی دی لپ تاپ بسیار نازک و شکننده بوده لذا در هنگام باز کردن آن بسیار محتاط باشید.
  2. اکنون پیچ های ال سی دی که به لولای لپ تاپ و قاب A متصل شده ان را باز کنید.
  3. در اکثر لپ تاپ ها لازم است.که قاب B و C و برد لپ تاپ نیز باز شود.
  4. ال سی دی را بردارید و پشت ال سی دی را مشاهده کنید که دارای برچسب هایی است که در این قسمت پارت نامبر ال سی دی نوشته شده است.

با پیدا کردن پارت نامبر ال سی دی اکنون می توانید آن را در سرچ بالا قرار دهید تا نوع ال سی دی یا ال ای دی خود را بیابید و اگر نتوانستید صفحه نمایش لپ تاپ خود را پیدا کنید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما بدهیم. حال اکه ال سی دی خود را یافتید می توانید سفارش خود را در فروشگاه لپ تاپ اسکرین ثبت نمایید. لازم به ذکر است که تمامی ال سی دی های موجود در فروشگاه لپ تاپ اسکرین دارای گارانتی و ضمانت بوده و این مرکز با داشتن کادری مجرب امکان تعمیر و تعویض ال سی دی تمامی برندها را فراهم نموده است.

برای پیدا کردن شماره مدل صفحه نمایش لپ تاپ، باید صفحه نمایش را از لپ تاپ خارج کنید و قسمت پشتی LCD را بررسی کنید.

در قسمت پشت صفحه نمایش می توانید یک یا چندین برچسب با شماره را مشاهده کنید. امروزه اکثر صفحه نمایش های موجود در بازار دارای کد تولید کننده و اندازه صفحه نمایش هستند. به عنوان مثال، پارت نامبر LP140WH2 بدین معنی است که صفحه نمایش توسط شرکت LG تولید می شود و اندازه این صفحه 14 اینچ است.

در ادامه لیستی از رایج ترین تولید کنندگان صفحه نمایش ال سی دی لپ تاپ با اختصار آنها بیان شده است:

AU Optronics – B
BOE Hydis – HB
Chi Mei / Innolux – N
Chunghwa – CLAA
HannStar – HSD
IVO – M
LG Display – LP
Samsung – LTN
Sharp – LQ or LM
Toshiba – LTM or LTD

در زیر نمونه هایی از رایج ترین پارت نامبر ها و تولید کننده ال سی دی لپ تاپ را می توانید مشاهده کنید: