جستجو
Close this search box.

آی سی پاور لپ تاپ

فهرست مطالب

جدیدترین مطالب

عبدالرضا رضایی

عبدالرضا رضایی

ام.آی.اس الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آی سی پاور یا همان آی سی تغذیه لپ تاپ است که در بسیاری از لوازم الکترونیکی استفاده شده است. آی سی پاور لپ تاپ وظیفه تامین ولتاژ قطعات لپ تاپ را برعهده دارد و برای حفاظت از مدار به آی سی ها کمک می کند. این آی سی توسط پین های مخصوص به باتری لپ تاپ متصل شده است.tamir-ic-power

آی سی تغذیه جزء قطعات مهم لپ تاپ حساب می شود که در صورت خرابی آن باید هر چه سریع تر برای تعمیر آی سی تغذیه لپ تاپ اقدام کنید همچنین بسیاری از مواقع کاربران با روشن نشدن لپ تاپ خود مواجه می شوند که این مشکل معمولا از خرابی آی سی پاور لپ تاپ است.

همان طور که می دانید روشن نشدن لپ تاپ برای بسیاری از کاربران مشکل بزرگی است به همین دلیل سالم نگه داشتن آی سی پاور اهمیت زیادی دارد و باید از این قطعه در برابر نوسان برق و ضربه مراقبت کنید. همچنین بی توجهی به خرابی آن به مرور زمان باعث خسارات بیشتر می شود. این تعمیر نیازمند دقت و تخصص بالایی دارد به همین دلیل باید برای انجام آن به یک مرکز معتبر مراجعه کنید

در ادامه مطلب می توانید با دلایل خرابی آی سی پاور لپ تاپ آشنا شوید و مراحل تعمیر و یا تعویض آی سی پاور لپ تاپ را مطالعه کنید.

دلایل خرابی آی سی پاور لپ تاپ

نوسان برق

منبه تغذیه یا آی سی پاور وظیفه ی تبدیل ولتاژ شهری به ولتاژ مورد نیاز قطعات را برعهده دارد پس یکی از مهم ترین دلیلی که باعث خرابی آی سی پاور می شود نوسان برق است. زمانی که ولتاژ ورودی به منبع تغذیه بیش از حد استاندارد باشد باعث آسیب رساندن به آن می شود. بهتر است کاربران هنگام شارژ کردن لپ تاپ، اتصال شارژر به محافظ برق را جدی بگیرند چرا که نوسان برق فقط به IC Power لپ تاپ آسیب وارد نمی کند.

ضربه

معمولا ضربه و آبخوردگی از مشکلات شایع کاربران است که در اثر بی دقتی و سهل انگاری ایجاد می شود. ضربه نه تنها به آی سی پاور لپ تاپ آسیب وارد می کند بلکه ممکن است به بسیاری از قطعات داخلی لپ تاپ صدمه زده و خسارت های زیادی را به شما وارد می کند.

خازن های سرامیکی

معمولا در منع تغذیه از خازن های سرامیکی استفاده می شود. خازن های سرامیکی نسبت به سایر خازن ها ارزان تر و در برابر نوسانات برق مقاوم تر هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هنگامی که به تعویض آی سی پاور لپ تاپ نیاز پیدا کردید منبع تغذیه با خازن های سرامیکی تهیه کنید. بعضی اوقات این خازن ها به دلیل لحیم کاری اشتباه خم می شوند و یا پایه های خازن با یک دیگر اتصالی می کنند.

نشانه های خرابی آی سی پاور لپ تاپ

خاموش و ریستارت شدن لپ تاپ

از شایع ترین نشانه های خرابی منبع تغذیه خاموش شدن لپ تاپ است. بعضی اوقات ممکن است در صفحه ی نمایش صفحه ی آبی یا مرگ را مشاهده کنید یا هنگام بازی و یا استفاده از برنامه های سنگین لپ تاپ به صورت خودکار ریستارت شود. اگر با این نشانه ها رو به رو هستید و سیستم شما به صورت ناگهانی کرش های عجیب انجام می دهد متاسفانه باید به سالم بودن منبع تغذیه یا آی سی پاور لپ تاپ خود شک کنید.

قبل از اقدام به تعمیر و یا تعویض آی سی تغذیه لپ تاپ بهتر است دستگاه خود را عیب یابی کنید چرا که خاموش شدن لپ تاپ ممکن است صدها دلیل سخت افزاری داشته باشد که فقط بعد از عیب یابی می توان برای تعمیر آن اقدام کرد. در نظر بگیرید در حالت عادی یک منبع تغذیه اگر اصل و اورجینال باشد باید بین دو الی ده سال برای کاربر کار کند و مشکلی ایجاد نکند به همین دلیل همیشه تاکید داریم از قطعات اصل و اورجینال استفاده کنید.

صدای بوق پاور

صدای بوق پاور یکی دیگر از نشانه خرابی آی سی پاور لپ تاپ شماست. بعضی اوقات هنگام کار با لپ تاپ از پاور سیستم صدای بوق می شنوید و یا زمانی که لپ تاپ را خاموش می کنید، فن پاور همچنان کار کرده و خاموش نمی شود. بهتر است به این نشانه ها توجه کنید و برای تعمیر آی سی پاور اقدام کنید تا به قطعات دیگر لپ تاپ آسیب وارد نشود.آیسی تغذیه روشن نخواهد شد.

روند تعویض آی سی پاور لپ تاپ

یکی از دلایل خاموش شدن لپ تاپ هنگام کار و روشن نشدن آن خرابی آی سی پاور و تغذیه می باشد. ای سی پاور قطعه ی مهمی در مادربرد لپ تاپ می باشد که وظیفه برق رسانی به قطعات اصلی را دارد. برای تعمیر ای سی تغذیه و Power لپ تاپ حتما نیازمند تجربه کافی برای بلند کردن ای سی لپ تاپ از روی برد لپ تاپ می باشید. دقت داشته باشید برای تعویض ای سی پاور و تغذیه نوت بوک حتما از قطعه اصلی و اورجینال استفاده کنید.

در صورتی که که قصد تعمیر ایسی پاور لپ تاپ را دارید حتما از هم شماره بودن ایسی جدید با قبلی مطمئن شوید در غیر این صورت لپ تاپ بعد از تعمیر آیسی تغذیه روشن نخواهد شد.